Zakon o obavezi brige o lancu snabdevanja ili kako kompanije i njihovi kupci imaju koristi od pravednijeg sveta

Zakon o obavezi brige o lancu snabdevanja ima za cilj da pomogne kompanijama da preuzmu veću odgovornost za globalne međuzavisnosti. Osnovna ideja je da se osigura da se i ljudska prava i ekološki minimalni standardi ispune duž celog globalnog lanca snabdevanja. Zbog toga su od 1. januara 2023. godine, sve kompanije u Nemačkoj sa više od 3.000 zaposlenih bile u obavezi da provere svoje dobavljače kako bi sprečile eventualne prekršaje. Zakon ima za cilj da pomogne u poboljšanju i usklađivanju poštovanja ljudskih prava i ekoloških standarda širom sveta.

 U ovom članku ćemo vam pokazati koje zahteve zakon postavlja vašoj kompaniji i kako se može iskoristiti novi potencijal za održivu i ekološki prihvatljivu budućnost.

 Zakon o obavezi brige o lancu snabdevanja: odgovornost i održivost

Od januara 2023. godine, sve kompanije u Nemačkoj sa više od 3.000 zaposlenih dužne su da poštuju ljudska prava i standarde zaštite životne sredine u celom svom lancu snabdevanja. To podrazumeva kontinuirano praćenje dobavljača - u celom svetu, ako ste u nedoumici. Ako kompanija prepozna prekršaje, sada je zakonski dužno da preduzme mere za otklanjanje nedostataka.

Da bi se obezbedio ovaj kontinuirani nadzor, kompanije moraju redovno da izveštavaju o svojim naporima da se pridržavaju ljudskih prava i ekoloških standarda u svojim lancima snabdevanja. Ovi izveštaji moraju biti objavljeni. Ovo osigurava da se nezavisna i, u slučaju sumnje, javna revizija može održati u bilo koje vreme.

Sprovođenje zakona prati i Savezna kancelarija za ekonomiju i kontrolu izvoza. Svaki prekršaj može dovesti do novčanih kazni i penala. Ovim opsežnim opcijama praćenja, zakonodavac želi da osigura da nijedna kompanija ne može ponuditi usluge ili proizvode u Nemačkoj čiji lanac snabdevanja nije u skladu sa minimalnim međunarodnim standardima ljudskih prava i životne sredine.
 

Pravedni lanci snabdevanja : Održiv pristup poboljšava trgovinu i životnu sredinu

Lanci snabdevanja imaju značajan uticaj na fer trgovinu i životnu sredinu širom sveta. Stoga je održivi pristup lancima snabdevanja odlučujući doprinos unapređenju standarda širom sveta. Pravedan odnos prema dobavljačima i plaćanje poštenih cena za robu i usluge ne samo da pomaže u poboljšanju uslova rada u zemljama proizvođačima, već i smanjuje uticaj kompanije na životnu sredinu. Na ovaj način, pravedna poslovna praksa pomaže da se aktivno poboljša životni standard ljudi i implementira održivija proizvodnja na globalnom tržištu.

Lanci snabdevanja uvek funkcionišu prema određenim principima rada. Ako se uzme u obzir samo profit, postoji rizik od eksploatacije, prinudnog rada, dečijeg rada i neodgovarajućih uslova rada. Praćenje lanaca snabdevanja, s druge strane, pomaže da se poboljšaju uslovi rada širom sveta.
 

Koje mogućnosti nudi kompanijama Zakon o obavezi brige o lancu snabdevanja?

Naravno, primena zakona značajno povećava opterećenje kompanija. Međutim, ovo je samo jedna strana medalje. Ovaj akt je takođe prilika za promovisanje svesnije i održivije poslovne prakse. Ovo nudi priliku za sticanje konkurentske prednosti na srednji i dugi rok.

Kompanije koje aktivno nastoje da se pridržavaju ljudskih prava i standarda zaštite životne sredine u svojim lancima snabdevanja i javno saopštavaju o tome, poboljšavaju svoju reputaciju. One se sve više percipiraju kao odgovorni i održivi poslodavci. Ovo može pomoći da se ojača poverenje klijenata, investitora i drugih zainteresovanih strana i da se pojednostavi zapošljavanje stručnjaka i menadžera.

Osim toga, rizici povezani sa kršenjem ljudskih prava i ekoloških standarda u njihovim lancima snabdevanja mogu se svesti na minimum. Ako se otkrije kršenje, kompanije mogu odmah da preduzmu mere da ograniče štetu i minimiziraju rizik od pravne i/ili finansijske odgovornosti. Osim toga, aktivnim delovanjem kompanija je pošteđena javnog izlaganja u medijima.

Takođe treba imati na umu da će kompanije koje rano preduzmu mere da obezbede poštovanje ljudskih prava i ekoloških standarda u svojim lancima snabdevanja imati koristi od pozitivnije percepcije klijenata na srednji i dugi rok. To je zato što sve više klijenata pridaje značaj etičkoj i održivoj poslovnoj praksi. Ispunjavanje ovih zahteva u ranoj fazi promoviše dugoročnu lojalnost klijenata, od čega kompanije imaju značajnu korist.

Zaključak: Važan korak ka ljudskim pravima i standardima životne sredine u globalnim lancima snabdevanja

Zakon o obavezi brige o lancu snabdevanja je skup, ali važan korak ka poboljšanju ljudskih prava i ekoloških standarda u globalnim lancima snabdevanja. On obavezuje kompanije da usvoje održivije poslovne prakse. Ovo omogućava da se dugoročno bude uspešan i istovremeno da doprinos održivijoj budućnosti.